Westcon Yards: Ei ny æra for skipsreparasjon og service i Florø

Westcon Yards i Florø er godt posisjonert for å møte framtidige utfordringar med nye kontraktar med Kongsberg Naval Service og Forsvaret, samt ei ny dokk under bygging. Vi snakka med Terje Totland, leiar for skipsreparasjon og service, om kva dette betyr for framtida til selskapet.

Westcon Group er eit familieeigd selskap med eit breitt spekter av verksemder, inkludert Westcon Yards, Westcon Power & Automation, Westcon Løfteteknikk, Geo, Westcon Design og Westcon Hexacage. Westcon har verft/bedrifter på sju lokasjonar frå Stavanger til Helgeland langs norskekysten, samt Polen. Westcon Yards har dermed stadfesta posisjonen sin som den største aktøren, spesialisert på riggreparasjon, skipsbygging, skipsreparasjon og service, samt bygging av subsea-konstruksjonar.

Terje Totland, som leiar for forretningsområdet "skipsreparasjon og service" ved verftet i Florø, har ei klar visjon for framtida til selskapet. I denne saka deler han innsikta si om dei spanande endringane som skjer hos Westcon.

Ei spanande avtale med Forsvaret

Westcon har nettopp sikra seg to store kontraktar med Kongsberg Naval Service og Forsvaret som strekkjer seg til 2040. Den første avtalen er eit spanande samarbeid/konstellasjon beståande av Kongsberg Naval Service som leiar, Coast Center Base, WillNor Governmental Services og Wilhelmsen Ship Management for vedlikehald av fregattar. Dette inneber at Westcon skal utføre dokking og teknisk vedlikehald av desse fartøya. Den andre avtalen, som Westcon har åleine, er ei rammeavtale for inntil sju år, for vedlikehald av Ytre Kystvakt.

Desse kontraktane representerer ikkje berre ei stabil inntekt, men gir òg ei føreseieleg ressursplanlegging som vil vere avgjerande for utviklinga av både Westcon og underleverandørane deira. Totland forklarar at desse avtalene gir dei ein langsiktig horisont, som er uvurderleg i ei bransje prega av varierande oppdragsmengder.

Ei ny dokk for framtida

Ein sentral del av framtida til Westcon er den nye dokka, som er under bygging. Sjølv om denne dokka vart planlagt før dei fekk tildelt fregattavtalen, vil ho ha stor tyding for Westcon. Dokka er designa for å handtere både sivile og militære prosjekt, noko som gir selskapet ei unik fleksibilitet. Totland fortel at den nye dokka vil gjere det mogleg for dei å halde fram med å tene det sivile marknaden, som den nye dokka i første omgang er meint til, samtidig som dei møter behova til Forsvaret.

Dokka vil ikkje berre gi større kapasitet, men òg betre effektivitet ved at dei kan jobbe med fleire prosjekt samtidig. I tillegg vurderer dei no moglegheita for å bygge ein hall over den nye dokka, noko som vil kunne beskytte arbeidsprosessane mot vær og vind.

Berekraft i fokus

Berekraft er ei prioritet for Westcon, og dei jobbar aktivt med å implementere grøne løysingar i bygginga av den nye dokka. Totland framhevar at dei har gjort betydelege endringar for å redusere miljøpåverknaden. Eit døme er overgangen frå tradisjonell sandblåsing til ultrahøgtrykkspyling med vatn, noko som reduserer forureining betydeleg. Dei har òg eit måleprogram for å overvake og dokumentere utslepp, slik at dei kan forsikre styresmaktene om at dei overheld alle miljøkrav. Dette engasjementet for berekraft vil ikkje berre gagne miljøet, men òg gi dei eit konkurransefortrinn i eit marknad som blir stadig meir oppteken av grønare løysingar.

Å balansere prosjekta

Samtidig som Westcon blir sentral i denne store fregattkontrakten, har dei fleire pågåande prosjekt. Totland understrekar at det er viktig å finne balansen mellom krava frå ulike kundar, anten dei jobbar med sivile oppdrag eller forsvarsprosjekt. Med ei aukande etterspurnad etter norsk og skandinavisk arbeidskraft annonserer dei jamleg etter nytt personell for å handtere dei strenge krava som følgjer med fregattsegmentet.

For å oppnå ei god balanse planlegg dei å utvikle klare rutinar og prosedyrar som tek omsyn til skilnadene mellom dei ulike prosjekta. Totland nemner at fregattsegmentet krev strengare reglar og rutinar, men dei har tru på at dei kan oppretthalde fleksibiliteten i det sivile marknaden samtidig som dei tilpassar seg dei nye krava.

Ei lys framtid

Med store kontraktar og den nye dokka i horisonten, ser Totland lyst på framtida for Westcon i Florø. Han er trygg på at selskapet vil oppleve vekst og utvikling dei komande åra. Sjølv om det vil vere utfordringar knytt til ressursforvaltning og oppgradering av anlegget, er dei godt rusta for det som kjem.

Westcon Yards er dermed godt posisjonert til å halde fram med å levere kvalitet og berekraftige løysingar i eit veksande marknad, både for sivile og militære kundar. Med ei klar visjon og dedikasjon til berekraft, ser Westcon framover mot ei lysare og meir berekraftig framtid.

 

Har du spørsmål eller kommentarar til saka? Ta gjerne kontakt!

Sarah Sundquist

Trainee innen kommunikasjon og eventkoordinering
+47 458 86 725

E-post
LinkedIn

Forrige
Forrige

Stadt Sjøtransport: Lokal aktør med fokus på berekraft

Neste
Neste

Næringsutvikling i eit nytt perspektiv