HAV Design og Norwegian Electric Systems med verdas mest miljøvennlege laksefraktar
HAV Design har utvikla ein brønnbåt med verdas lågaste klima- og miljøavtrykk per kilo frakta laks.
Illustrasjon av HAV 588L. Foto: HAV Design
Båten skal byggast på Sefine Shipyard i Tyrkia, er kontrahert av Frøy AS, og skal etter levering i arbeid for Cermaq. HAV Design har mange års erfaring frå forskings- og utviklingsarbeid på energieffektive skip. Senior designar innan seafood i HAV Design, Kjetil Myren, løfter fram samspelet mellom energieffektivt skrog, energidesign om bord og de sylindriske tankane som gjer at man kan frakte meir fisk per kubikk.
- Vi kuttar energiforbruket kraftig om bord i skipet. Og når vi i tillegg kan frakte meir fisk på tankane – fisk som attpåtil har betre fiskevelferd – så tør vi si at dette blir den brønnbåten i verda med lågast klima- og miljøavtrykk per kilo frakta laks.
Betre fiskehelse
Fartøyet er utvikla i nært samarbeid med Frøy og Cermaq. Det nye designet er ein vidareføring av den kjente Havtrans-serien der ein har opparbeidt verdsleiande kompetanse på brønnbåt-design med sylindriske tankar. Denne gang er designet utvida og kapasiteten er nesten dobla opp til eit tankvolum på 6.000 kubikkmeter fordelt på fire sylindriske tankar.
Batteri og lavere energiforbruk
Energiproduksjonen om bord er basert på et DC-anlegg med batteri og generatorar som køyrer på variabelt turtal. Anlegget skal leverast frå Norwegian Electric Systems og gir lågare drivstoff-forbruk for kvar kWt som blir produsert i tillegg til at det blir mindre støy. Skipet er dessutan forberedt for bruk av klimanøytralt biodrivstoff i tillegg til at batteripakken om bord i kombinasjon med stor landstraumskapasitet gjer at man kan operere større delar av tiden på grønn, fornybar energi.
Du finn meir informasjon om fartøyet på Havyard sine nettsider, klikk her.
Maria Brandsøy
Business Developer
Hub for Ocean
maria@hubforocean.no
Tlf.: 905 23 543